آیت الله عیسی قاسم: فلسطین محور وحدت مسلمین است-راهبرد معاصر

آیت الله عیسی قاسم: فلسطین محور وحدت مسلمین است

رهبر شیعیان بحرین در کنفرانس وحدت اسلامی اظهار داشت: مسئله فلسطین مهمترین مسئله مسلمانان است و اگر مسلمانان در این قضیه وحدت نکنند، موضوع اتحاد در جهان اسلام محقق نخواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 14
کد خبر: ۲۷۹۳۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با شعار "وحدت امت اسلام در دفاع از مسجد الاقصی " و با حضور بیش از 350 تن از علما و اندیشمندان 90 کشور جهان و ۱۵۰۰ میهمان داخلی از سراسر کشور ساعاتی پیش در تهران آغاز شد.

 

حجت الاسلام روحانی به عنوان سخنران افتتاحیه این مراسم با اشاره به اهمیت مسئله فلسطین گفت: همه تلاش‌ها بر این مبناست که فراموش کنیم سرزمین مقدس فلسطین توسط گروهی اشغالگر به تصرف درآمده است و از یاد ببریم که میلیون‌ها مسلمان فلسطینی در منطقه و جهان ‌آواره هستند. از اهمیت‌آن کاسته شود که اراده مسلمانان آن است که مردم فلسطین به سرزمین وطنی و مادری خود بازگردند.

 

وی اضافه کرد: در این زمینه توفیقاتی را به دست‌آوردند اما خوشبختانه به اهداف شوم خود نرسیدند آنها می‌خواستنند اسرائیل در منطقه یک کشور عادی ومعمولی و مورد پذیرش همه مردم مسلمان منطقه و حتی فلسطینیان قرار گیرد حتی رژیم جدید حاکم بر آمریکا تلاش کرد که موضوع فلسطین را با پول معامله کند و آن را به عنوان معامله قرن نامید. حتی تلاش کردند که قدس شریف را پایتخت اشغالگران قرار دهند اما در این راستا توفیق چندانی به دست نیاورند.

 

رهبر شیعیان بحرین نیز در حاشیه کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی گفت: ساختار قدرتمند امت اسلامی در حال حاضر مدیون خون شهیدانی است که در راه وحدت و اتحاد امت اسلامی ریخته شده است.

 

«شیخ عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین صبح روز در جمع خبرنگاران گفت: مسلمانان باید حول محور فلسطین وحدت داشته باشند و اتحاد مسلمانان حول این محور باعث موفقیت آنها خواهد شد.

 

وی افزود: اگر مسلمانان بر سر قضیه فلسطین وحدت پیدا نکنند موضوع اتحاد در جهان اسلام محقق نمی شود.

 

وی با اشاره به اهمیت برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی اظهار کرد: ساختار قدرتمند امت اسلامی در حال حاضر مدیون خون شهیدانی است که در راه وحدت و اتحاد امت اسلامی ریخته شده است. این کنفرانس مسئله بسیار مهم فلسطین و دفاع از مسجدالقصی است را انتخاب کرده که مرتبط به آینده جهان اسلام است .

 

سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی امروز پنجشنبه ۲۳ آبان، با سخنرانی رئیس جمهوری و حضور اندیشمندان و نخبگان جهان اسلام در سالن اجلاس سران در تهران آغاز شده است. شعار اصلی کنفرانس امسال «وحدت امت در دفاع از مسجدالاقصی» است و این نشست روز شنبه، ۲۵ آبان، خاتمه می یابد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار